viernes, 24 de octubre de 2008

ASSEMBLEA " SALVEM EL PARC "







Un comunicat de la plataforma ens indica la gran afluència de públic que va tindre ahir dijous l’acte informatiu “ Salvem el parc”.

La mesa va ser constituïda per veïns del parc Salvador Castell i representants de partits polítics, Esquerra unida, Partit Socialista, Esquerra Republicana.

Els oradors explicaren el projecte de l'actual equip de govern, i quina era la postura de la plataforma. El saló d'actes del Consell Local Agrari estava ple, amb personal en peu i en els corredors abarrotats, ja que l'aforament no donava per a més. Es va superar àmpliament, amb més de 200 persones l’assistència , donada la expectativa i l’interés dels veïns.

Al finalitzar les intervencions de la plataforma es va donar pas a les preguntes i inquietuds dels assistents, la majoria veïns del parc Salvador Castell. La indignació de la gent es plasmava en l'ambient al pensar que podria passar si no es para la demolició del parc. La gent indignada i alguns sense creure-s'ho.

De totes les intervencions la més emotiva i aplaudida, va ser la de D. Jose Castell, que va parlar com a veí d'Algemesí, com farmacèutic de la zona, i com no, com a germà, de què hui porta tan insigne nom del parc, l’alcalde SALVADOR CASTELL. Acabant el seu xicotet però emotiu discurs amb una gran frase

¡ El parc és intocable !


Des de la plataforma ens recorden que el Dissabte 25 d'octubre estaran el mercat arreplegant signatures.

16 comentarios:

Anónimo dijo...

La cuadrilla que tenim aci en el ajuntament de a on l´han tret???
No ni ha ningú que tinga 1 dit de front????

Anónimo dijo...

Remodelacio Parc Salvador Castell


El parque Salvador Castell de Algemesí iniciará en breve obras de remodelación para ahorrar en consumo de agua y mejorar la seguridad vial de la zona

La remodelación se cifra en 518.110 € más IVA

El proceso ya se ha iniciado y se prevé que la primera actuación finalice en mayo de 2009

Algemesí (10-10-08). El parque Salvador Castell de Algemesí es una de las zonas ajardinas de mayor afluencia de la ciudad por eso con el paso de los años se ha ido deteriorando a falta de una remodelación necesaria y adecuada a la circulación y escasez de agua actual.

“La falta de remodelación ha dado paso a una degradación de la zona. Con esta reestructuración se pretende que vuelva a adquirir la función de un parque, esa función social como punto de encuentro, zona de paseo y de relax en la que poder disfrutar de la naturaleza y tranquilidad que propician las zonas ajardinadas de nuestra ciudad”, expone le Alcalde de Algemesí, Vicent Ramón García Mont.

Así pues, desde el Consistorio va a llevarse a cabo dicha remodelación dividida en varias fases con un coste de 518.110 euros más IVA de los cuales un tanto por cien serán subvencionados por la Diputación de Valencia a través del Plan de Actuaciones Urbanas (PAU) y del Plan Provincial de Obras y Servicios (PEPOS).

“La primera fase paliará las deficiencias básicas de seguridad, reciclaje y ahorro de agua, que son más penitentes en la zona central. Con esta primera modificación se pretende dar solución a los problemas circulatorios de la zona así mejorar el aspecto visual de la misma” comenta el concejal de Parques y Jardines, Antonio F. Saá

Remodelación por fases

Posteriormente se llevarán a acabo varias fases más de remodelación en las que se actuará sobre la zona final y terrazas y en las que se pretende mejorar aspectos de adecuación y acondicionamiento de arboleda, pavimentado e iluminación para continuar con la instauración de rosaledas y plantas que aporten colorido y que integren el monumento a Cabanilles así como el conjunto arquitectónico del parque.

“Las especies arbóreas presentes en la zona tienen un escaso valor botánico aunque sí sentimental y además suponen un cierto riesgo para los vecinos y peatones por la rotura de ramas viejas por ello sólo se mantendrá el arbolado que se encuentre en buen estado” expone Saá.

A la par, la rehabilitación del parque Salvador Castell pretende mejorar las instalaciones de servicio de aguas a través de reciclaje y nuevos sistemas de depuración de aguas útiles aminorando de este modo el consumo de la misma así como la pérdida innecesaria. Del mismo modo, se instalará un sistema de recogida de aguas pluviales con una canalización distinta al alcantarillado para su posterior reutilización.

El parque Salvador Castell también dispondrá de un nuevo sistema de riego por aspersión con sensor de lluvia, lo que se conoce como riego inteligente, capaz de ahorrar y no malgastar el agua.

“La zona mantendrá su sentido original, con sus fuentes y espacios de agua sólo que ahora, gracias a estos nuevos dispositivos, se ahorrará y reciclará mucho más” comenta Antonio F. Saá, Concejal de Parques y Jardines.

Además, el Parque Salvador Castell también mejorará la seguridad de los peatones en ese tramo de circulación. Ente otros, se creará un carril-bici que unirá distintas zonas de nuestro entorno. Por otro lado, la iluminación también se modificará “de forma que con un menor consumo se produzca un mayor efecto luminosos aportando una nueva estética en el diseño de iluminación de la zona” comenta Antonio Saá.

El proceso de rehabilitación del parque Salvador Castell ya se ha iniciado aunque las obras no comenzarán hasta el próximo mes de Noviembre. Esta primera actuación estará finalizada en mayo de 2009.

Anónimo dijo...

El PP seguirá con el proyecto del parque Salvador Castell pese a las críticas de la oposición y la plataforma

Anónimo dijo...

tots al plemnari dia 30 d'octubre a les 7 de la vesprada


NO A LA ZONA BLAVA

NO A LA DEMOLICIO DEL PARC

NO A LA TALA DELS ABRES

NO AL TRNASIT LLUIS VIVES

NO AL TRNASIT CARRER FIGUERES

NO AL SALARIS DELS POLITICS

NO A PEDRASA

Anónimo dijo...

Las gaviotas volaran y en el dos mil once se marcharan

Anónimo dijo...

Sr. Alcalde mos au tocat la fibra,
no hem dit res del merct, el botiguers se equibocaren, no hem dit res de la tala dels abres del carrer, pero ya nia prou no mostoqueu el parc.
qui toca el parc toca la fibra mes sentimental,

Alcalde dimisio

Anónimo dijo...

Per no parlar de que mos está tocant la butxaca, cada vega mes buida, inversament proporcional a la seua, que acabará reventant.

Anónimo dijo...

Pareix ser que si estava ple de gent. Molta gent de dreta, i altra com Pedrasa, que no se de que va però també estava.
Va valdre la pena anar només per escoltar al sr. José Castell: cal dependre a dir les coses que diu ell, i com les diu.

Anónimo dijo...

El Pedrasa estaria de topo, per a contarli ho tot amb pels i senyals al que li paga.

Anónimo dijo...

Perque no inicien amb aquest diners el recinte ferial i que deixen als veins del pacr desacansar de les casetes de bous, precisament una de les millors zones del parc. He vist el projecte que ha enviat el regidor anti 'mig' ambient i la veritat sembla que la remodelació esta preparada per a col·locar casetes de bous. Una barbaritat. SALVEM EL PARC, EL PARC ES INTOCABLE

Anónimo dijo...

El disabte estaba Pedrasa en el mercat parat en el seu cohe firmant "Salvem el Parc " esteu atentos al plenari, per lo que vota,

Anónimo dijo...

La policia local d'Algemesi
esta pensant fer una huelga silenciosa per el inclumpimnet dels acords entre la Ajuntament i els policies..

el dia 31 d'octubre tenim la asamblea

Anónimo dijo...

que pasa en les obres del carrer Academic Segura? no fa mesos el carrer estaba en obres, ara altra vegada.

esto es despilfarro

Anónimo dijo...

matalafer fer i desfer


El mercat, matalafer
el jardi, matalafer
les obres C/ Juan segura matalafer

Anónimo dijo...

La reforma del Parc és necesaria. No es cap "despilfarro" ja que bona part del seu cost esta subvencionat per la Diputació. Hem d'adaptar-nos a les noves necesitats actuals d'entre les quals es trova la de minimitzar l'elevat consum d'aigua potable. El millor tram on iniciar les obres és aquest ja que als altres llocs on es proposa tenim la fira i les casetes de bous i per tant fins que no es faça el futur recinte firal eixa zona la farien pols.

Anónimo dijo...

Estic d´acord, gracies al nou parc no será necesari demanar el trasvase del Ebro, ja que Algemesi dispondrá de un caudal suficient per a poder convertir el desert del Sahara en el Amazonas.

Ademes s´evitaran les numeroses morts ocasionades per la masiva caiguda de rames, que han derivat en el increment descomunal del preu dels nichos, per al que necesites demanar una hipoteca.

També m´agradaria felicitar al responsable de recrear el Coliseu romá en la plaça del mercat, tot una obra de ingenieria.